Dr. Jesper Knoop

Jesper Knoop is gepromoveerd onderzoeker. Hij heeft hij Bewegingswetenschappen en Fysiotherapie gestudeerd in Groningen. Hierna volgde een promotieonderzoek bij revalidatiecentrum Reade in Amsterdam (voorheen Jan van Breemen Instituut). Dit onderzoek richtte zich op kniestabiliteit en oefentherapie bij mensen met knieartrose. Sindsdien heeft hij als postdoc-onderzoeker meerdere onderzoeksprojecten uitgevoerd. Naast zijn functie als onderzoeker werkte Jesper als beleidsmedewerker wetenschaps- en richtlijnenbeleid bij het KNGF. Op dit moment werkt hij als senior-onderzoeker bij zowel de Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN; lectoraat Werkzame factoren in de fysiotherapie in paramedisch handelen, de Vrije Universiteit (VU, afdeling Gezondheidswetenschappen) en het Amsterdam UMC (afdeling Epidemiologie en Biostatistiek). Zijn onderzoek richt zich op fysiotherapie bij allerlei musculoskeletale patiëntgroepen, waaronder, artrose, aspecifieke lage rugpijn, reumatoïde artritis, Ziekte van Bechterew en schouderpijn. Daarnaast geeft hij les in wetenschappelijk onderzoek en begeleidt hij studenten in hun afstudeeronderzoek op de HAN.

Andere docenten

Dr. Antonio Stecco