Cursusaanbod

Gezondheidsrecht in de praktijk

In deze cursus zullen de meest voorkomende juridische aspecten worden behandeld die spelen in een fysiotherapeutenpraktijk. De docenten zullen onder andere ingaan op de geneeskundige behandelingsovereenkomst...

16 mrt 2023
Mr. drs. Shirin Slabbers, Mr. Jacqueline de Vries

Een actieve aanpak met elke rugpatiënt

Rugpijn is de meest frequente aandoening van het bewegingsapparaat. Bijna alle lage rugklachten hebben baat bij een adequate fysiotherapeutische behandeling, alleen zijn de inzichten in wat deze behandeling moet inhouden en wat de beste aanpak is grondig gewijzigd.

16 mrt 2023
Prof. dr. Lieven Danneels

Handrevalidatie up-to-date: Flexor- & extensorpeesruptuur en -revalidatie

De 1-daagse opleiding ‘Handrevalidatie up-to-date: flexor- en extensorpeesruptuur en -revalidatie’ is een basisopleiding waarbij geen voorafgaande kennis vereist is.

24 mrt 2023
Maarten Stragier, Stijn Vangheluwe

Hyperventilatie ontkracht

Hyperventilatie is een hoogst actuele en nog al te vaak miskende problematiek. Deze tweedaagse opleiding biedt de cursist een helder inzicht in de holistische aanpak van dit angst- en spanningssyndroom.

27 mrt 2023
Chris Lenaerts

Diagnostiek en behandeling van de schouder

In deze cursus wordt ingezoomd op de meest voorkomende schouderaandoeningen die typisch in de klinische praktijk van de fysiotherapeut gezien worden. De typische patiënt met schouderpijn uit de alledaagse beroepspraktijk staat dus centraal.

18 apr 2023
Prof. dr. Filip Struyf

21 apr 2023
Isabel Dooms, Tessa Marijnissen

Oefentherapie bij lage rugpijn

Patiënten met lage rugpijn zien we dagelijks in onze praktijk. Niet zelden gaat het om een complex en multifactorieel probleem waarbij dit naast de aanwezige pijnklachten ook leidt tot belangrijke beperkingen in het dagelijks functioneren.

24 apr 2023
Msc. Davy Lambrechts

Klinisch redeneren bij nekpijn, van theorie naar praktijk

Nekklachten komen zeer veel voor. Zo is het de op drie na grootste categorie van klachten aan het houding- en bewegingsapparaat. Onze beroepsgroep heeft in de richtlijn nekpijn de klachten onder verdeeld in 4 categorieën.

09 mei 2023
Msc. Joey Kruisbeek, Msc. Rogier Bokelman

Rugklachten bij atleten

Atleten met lage rugproblemen behandelen is vaak een uitdagende klinische onderneming. Eerst en vooral zijn er een aantal specifieke medische aandoeningen die voornamelijk bij een sportende populatie voorkomen en waar men steeds alert op moet zijn.

26 mei 2023
Msc. Davy Lambrechts

A Lifestyle Approach to Chronic Pain

Chronische pijn heeft een gigantische persoonlijke en socio-ecenomische impact op patiënt en maatschappij. Leefstijlfactoren zoals fysieke (in)activiteit, sedentair gedrag, veel stress, ongezonde voeding, slecht slapen, roken, alcoholgebruik en psychosociale factoren zijn voorname onderhoudende factoren voor aanhoudende pijn.

08 jun 2023
Prof. dr. Jo Nijs, Prof. dr. C. Paul van Wilgen

16 jun 2023

Rotator cuff related shoulder pain

08 dec 2023

Hoewel het diafragma een belangrijke regio is in het musculoskeletaal systeem, is het ook één van de meest onderbelichte zones/topics binnen de manuele therapie. Een adequate analyse en behandeling van deze structuur kan binnen jouw praktijk een grote meerwaarde betekenen in het behandelen van patiënten met specifieke musculoskeletale problemen.

15 dec 2023

Unstable shoulder

28 dec 2023

Challenge of the sporting shoulder

01 jan 2024
Prof. dr. Annelies Maenhout, Kristien Depluverez

Op de hoogte blijven van onze cursussen en het laatste nieuws?

© Copyright 2022 The Fysio Game | Privacy Statement | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Klachtenregeling